Publisert 11. juni 2015 kl. 09:37
– Hovudmotivasjonen for å melde seg ut av arbeidsgjevarorganisasjonen Virke er som regel å kome vekk frå kravet om offentleg tenestepensjon. Eg synest det er rart om det fremste museet i Noreg skulle gå inn for å kverke pensjonen til dei tilsette, seier Klemet Rønning-Aaby. Han er forhandlingssjef i Unio, hovudorganisasjonen til Forskerforbundet.
Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design har nyleg vedteke å skifte arbeidsgjevarorganisasjon. Rønning-Aaby fortel at stadig fleire verksemder innanfor helse-, utdannings- og kulturområdet melder seg ut av Virke og inn i Spekter eller NHO.
Kan ramme pensjonen
– Vi kallar det gjerne tariffhopping. Verksemdene melder seg ut av ein arbeidsgjevarorganisasjon der ein har tariff-festa offentleg tenestepensjon, og inn i ein arbeidsgjevarorganisasjon der dei ikkje har dette som plikt.
Rønning-Aaby seier at eit skifte av arbeidsgjevarorganisasjon kan gje dårlegare arbeidsvilkår, men ikkje nødvendigvis.
– Eg veit ikkje kvifor Nasjonalmuseet melder seg ut av Virke. Men vi ser at det ofte er vanskeleg i slike prosessar å halde ved lag den offentlege tenestepensjonen, som er ei kostnadskrevjande pensjonsordning, seier han.
Ikkje for å spare
Astrid Aksnessæther, direktør for administrasjon ved Nasjonalmuseet, er ikkje med på at museet gjer dette for å unngå tenestepensjonsordninga.
– Den viktigaste grunnen er at vi kjenner større interessefellesskap med verksemdene som er organiserte i Spekter, det vil seie nasjonale kulturinstitusjonar som Den norske opera og ballett, teatera og dei store orkestra, seier Aksnessæther.
– Så det er ikkje for å spare pengar?
– Nei. Men dette med pensjonsordningar vil kome opp i alle fall, heilt uavhengig av organisasjonstilknyting, seier ho.
Ida Bronken, hovudtillitsvald i Forskerforbundet ved Nasjonalmuseet, seier at leiinga ikkje har kome med signal om at skifte av arbeidsgjevarorganisasjon er eit sparetiltak.
– Dette er vi glade for. Det ville ha vore grunnleggande feil om dei tilsette skulle ta rekninga for dei store kostnadene med å flytte til nytt museumsbygg, seier Bronken.